torsdag 21 juli 2011

Trädgårdsstol

Jag har hållit på länge, men nu är en klar...
För några år sedan erbjöd svärmor oss ett par gamla stolar, de blev stående och jag har gjort lite försök att få dem i ordning men det har dröjt ut på tiden.
 De är gjorda av en vän till svärfar, han hette Stefan, mer vet jag inte. Men det behövs inte, de är hur som helst vackra, enligt mig.
Den har fått en ny sits i trä, tidigare hade de rött plastöverdrag...
Stolarna blev mer intressanta när vi sedan hittade ett snirkligt, vackert bord. Stolarna passade så väldigt fint tillsammans med bordet!
Det var nästan som en tanke att de skulle höra ihop. 
Nu har vi vår lilla romantiska fikaplats i trädgården. Ser det inte fint ut?!
Ska försöka få iordning kompisen också...
Regn hade de lovat idag men här har det varit riktigt fint väder. Solen lyser emellanåt, det är riktigt härligt.
Så här på sommaren har jag lite svårt att uppdatera så ofta- det är ju så mycket man vill göra både ute och .inne, men jag försöker ändå göra några inlägg i veckan.
Må så gott!

2 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilken underbar stol, en riktig skatt ni fick av svärmor! Liknande stolar hittar man i antikbutiker - jättedyra. =) Ni har fått till en riktigt romantisk och harmonisk liten uteplats.
Ha en fin dag, vännen!

Kram kram

Hammarsbacken sa...

Underbara stolar, och ovanliga. Det var säkert värt allt slit att få den i ordning. Passar bra till bordet. Vilken härlig liten romantisk hörna ni fick. Tack för de snälla orden och peppningen. Jag fortsätter kämpa på.
Kram Sonja.