fredag 15 juli 2011

Vårt uterum

Det har regnat och varit ganska grått väder här idag. Ganska ok när man ska jobba, tycker jag. Hoppas ändå att solen kommer åter, för alla som firar semester just nu. Det är ju oftast sol och värme man önskar sig då.
Själv har jag två veckor kvar innan semestern infinner sig.
Då har vi så äntligen vårt uterum helt klart!
Jag hittade ett så fint bord men jag missade att kolla höjden på det. Nu är stolarna något för låga, man känner sig lite som ett barn som inte riktigt når upp till bordet...Får väl se vilket vi väljer att byta ut; stolarna eller bordet!
Hemma hos svärmor hittade vi en ljuskrona. Den låg i hennes uteskjul och bara väntade på mig. Svärmor skrattade när hon insåg att jag varken tänkte skrapa eller måla den. Hon tyckte att jag var konstig som skulle ha en rostig krona i mitt hem. Vi har nog lite olika smak, tror jag.
Den är verkligen så perfekt rostig. Måste bara hitta ljus som passar också.
Vitrinskåpet har hittat sin plats. Det gör sig så fint mot träpanelen. Har försökt att hålla innehållet blått, det förstärker ju den marina känslan.
I vårt gamla uterum hade vi ett fiskenät på väggen, det passade ju även här. Tyvärr har vi inte så många väggar att dekorera men det viktigast fick ändå plats. Det jag saknar är kanske en liten hylla...
Jag har även lyckats få till texten som jag ville ha:
Det är inte helt lätt att skriva på panel, eftersom det inte är en slät yta men jag blev ändå ganska nöjd. Fick måla över den endast en gång!
Annars är det ganska mycket glaspartier, så det är ljust och fint här inne. Vi kommer nog att spendera mycket tid här inne, tror jag. Det har redan avnjutits både en och annan frukost och middag här!
Nu återstår det att fundera lite på någon typ av gardin för att stänga ute solen vissa tider på dagen, rummet ligger nämligen i söderläge- det kan bli ganska soligt med andra ord.
Ha nu en underbar helg!
Må så gott!

2 kommentarer:

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Så fint ni har fått det och den marina känslan har du verkligen fått till! =) Så härligt att du har hela långa semestern framför dig, jag har tyvärr bara en vecka kvar. *suck*
Ha en fin kväll, vännen!

Kram kram

Edtiaflicka sa...

Åh, vad fint det blir Mariette!!! Gillar verkligen uterummet!
Nä, det blir syrran som tar hand om pelargonerna så frågan är om de överlever hahaha!

Kram på dig!