torsdag 3 maj 2012

Lite omflytt

Ännu en fin dag med sol och värme. 
Eftersom dottern nu flyttat till sin egen fina lägenhet blir det ju utrymme kvar här hemma att ända om. Vi bestämde oss för att byta sovrum. Bilder kommer senare.
Jag är egentligen inte den som möblerar om i första taget, är oftast ganska nöjd med läget som det är. Men när det gäller sovrummet så är jag ganska onöjd med färgen på tapeten i vårt sovrum (knallblå), därför flyttar jag gärna...
Som inflyttningspresent till dotterns lya hade jag bla. sytt kuddfodral:
Eftersom det var min söta dotter som gav mig boken om vitbroderi så var jag ju bara tvungen att brodera första bokstaven i hennes namn på en av kuddarna- som ett litet tack.
Bilderna är tagna med min telefon, så det är väl inte den bästa kvalitén men det syns ändå hur de ser ut. Jag tror jag förstår att jag har inverkat lite på hennes inredningsstil, det går i vitt...
Jag vill så gärna visa det lilla arrangemang hon gjort av sina älskade hästars skor, så enkelt och så vackert:
En sko från varje häst.
Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Det är ju sååå spännande med det första boendet och vad kul att hon hakar på din trend ;)

Såg att ni hade varit i Wien också, dit skulle jag verkligen vilja åka också!

ha en underbar helg!

Kram Ida

Viola sa...

SÅ fina kuddar :O) ha en skön helg, här är de jobb som vanligt..kram