fredag 21 september 2012

Höstens kuddar

Nu har jag fått dem färdiga.
Hösten nya kuddfodral. Förra året blev det grått ulltyg med en smal paspoal med rosa. 
I år fick det bli lin. Naturfärgat med detta underbara tryck- och lite vitt.
Det fick bli lite knappar på framsidan, så man kan få i innerkudden.
Jag har mer och mer gått över till att sy i naturmaterial. Det känns bra, tycker jag. Och linne är nog min favorit. Det är stadigt och krymper ju inte så som bomull gör.
Det är sällan jag köper mig kuddfodral, men jag ser ofta såna som jag skulle vilja ha hemma. Då kliar det i fingrarna att få komma hem och testa att sy dem...
Så nu är soffan höstsmyckad. Återstår gör väl gardiner och lite annat runt om i rummet. Hade tänkt mig gardiner i liknande tyg. Lite kranar av lönnlöv och mer ljusarrangemang. Det får vänta till en annan dag, hösten har ju trots allt bara börjat.
Hur ändrar du hemma inför hösten.
Må så gott!

4 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Men så underbara kuddar!
Linne gillar jag också, har ett par linnegardiner just nu i köket, jag tänkte byta snart, men jag drar mej verkligen för jag gillar dom så mycket...Håller på för fullt att putsa o byta gardiner o kuddar o dylikt. Ha en jääätte mysig fredag!
Kramar från mej

Edtiaflicka sa...

Åh, vilka fiiiina kuddar! Roligt att du själv har sytt dem också. Och vad fint sovrummet var när jag scrollade ner :)
Hoppas du inte är allt för trött i huvudet sedan tors-fre :)

Kram Ida

Unknown sa...

Åh, de blev ju riktigt mysiga! <3

Lallbacken sa...

Men oj så vackra kuddar! Jag är så avundsjuk och skulle också vilja ha sådana ;)
/mia