onsdag 26 september 2012

Nu har turen kommit till...

...våran sal.
Som många redan har förstått pågår det nästan alltid någon form av renovering här hemma hos oss. Nu har turen kommit till den stora samlingssalen som finns här i huset. Många kvadratmeter som står i princip oanvänt just nu. Mest används det till förråd och lite snickarverkstad.
Men nu ska det bli andra bullar av.
Jag har börjat spackla på en av väggarna som är hopplöst ojämn. 
Dubbeldörren som tidigare ledde ut till ett kapprum (numera pysselrum) kändes för omständigt att byta ut så de släta gröna dörrarna har fått lite dekorationslister och sen kom vitfärgsbruken fram... 
Det har varit ganska perfekt väder för innepyssel, här har det regnat lite av och till så jag har inte känt för att vara ute ändå.
Återstår nu bara att se hur lång tid det tar att få ordning på vår sal.
Bilder från mäklarfirman
Ja, dessa bilder har jag tagit från mappen man fick vid visningen, så här städat är det inte just nu...
Ville visa den "snygga" gröna färgen på väggarna- den vill jag gärna ta bort.
Återkommer med fler rapporter framöver.
Må så gott!  

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Åhhhhhh, spännande!!! :)

House and Garden by Bia sa...

Men gud så stor sal, hur stort har ni egentligen?(fniss). Ska bli spännande att se hur det blir.
Här har det också regnat heeela dan, så jag tog en tripp till stan o köpte ett par jeans.
Vi ses på bloggen!
Kram