söndag 27 mars 2011

Helg med solsken

Det är så underbart! Solen har visat sig och nu kan man äntligen börja kika runt lite i trädgården. Det är verkligen spännande, eftersom det är vårt första år i detta hus. Vi har ju alltså inte någon direkt aning om vad som gömmer sig i rabatterna runt huset.
Den gamla gran-kransen hade gjort sitt nu, tyckte jag så den tog jag ner nu i helgen. Passade på att sätta mig på trappan med en kopp kaffe och lite björkris och en sekatör. Av denna härliga stund i solen blev det en lite mer påskinspirerad krans att hänga på dörren.

Jag väntar en stund med att pynta resterande lite, vill njuta av själva våren först.
Hoppas alla hunnit njuta lite av denna underbara vårsol, i alla fall lite!
Lite nöjd känner jag mig också; jag kan nu bocka av en del på min "att-göra-lista", bilder på resultaten kommer inom kort, tänkte jag.

Må så gott!

Inga kommentarer: