lördag 19 mars 2011

Kakelugn på gång...

Det är verkligen så spännande! Nu i veckan var två hjältar från Skorstenslagar´n här hos oss. De skulle se om det gick att ta upp någon kanal i skorstenen, en kanal som vi ska använda för att koppla in kakelugnspannan... Jag blev överlycklig när de sa att de hittat en kanal som går att använda! När detta väl var konstaterat kopplade de in in apparat som skulle ånga fram en ny, hel kanal.

Detta är nu gjort och vi har därmed ett stort hål i murväggen. Men det kommer bli bra inom kort hoppas jag.
Ja, så nu väntar jag bara på ny vecka, då blir det nya tag.

Solen har lyst hela dagen, det är så härligt måste jag ändå säga. Hoppas nu våren äntligen är på gång. Visst skulle jag gärna elda i kakelugnen nu när den äntligen verkar komma på plats men ändå- våren är verkligen välkommen!

Må så gott!

Inga kommentarer: