lördag 28 april 2012

Nu är jag tillbaka!

Efter några dagar i Wien är jag nu tillbaka. 
Det har varit helt otroliga dagar! Wien är verkligen en vacker stad. De har bevarat så mycket vackra byggnader. Vi bodde nära Belvedere.
Museum och vacker byggnad.
Mycket tid spenderade vi runt Stefansplatz, där vi kikade runt i alla fina affärer runt torget. Sen blev jag helt såld på de vackra byggnaderna och hela atmosfären runt torget.
Spanska ridskolan var mitt huvudmål med hela resan.
Under föreställningen fick man inte ta några bilder men innan var det fritt fram, så min kamera gick varm...De välkända stolparna i mitten av ridbanan.
Fantastisk föreställning! Bara tänka sig vilket arbete och vilken tillgivenhet det behövs för att få dessa vackra hingstar att göra dessa övningar.
Ett besök på denna ridskola är väl värt ett besök om man är i denna stad. Jag tror inte man behöver vara hästfrälst för att uppskatta detta.
Runt hela stan körde de häst och vagn, ett härligt inslag i stadsbilden.
Detta var de första dagarna av vår resa. Jag återkommer i morgon med bilder från andra spännande sevärdheter i Wien.
Må så gott!

Inga kommentarer: