måndag 2 april 2012

Rädda påskriset!

Nu är det bara några dagar kvar till påsken börjar på riktigt.
Det blir bara sparsamt påskpyntat här hemma.
 Jag tycker att påsken är en så kort högtid så jag hinner knappt få fram pyntet förrän det är över.
I år fick påskriset stå i den fina mjölkkannan.
Men...Här gäller det att vara snabb!
Med fyra katter i huset får inte riset stå så särskilt länge- speciellt när det är härliga fjädrar i...
 Jag hann i alla fall få en bild av riset i oförstört skick.
Några påskägg har jag hunnit pyssla ihop också.
De är dekorerade med noter, min passion i dekor just nu. Den stora frågan; ska jag fylla dem med godis, eller ska de få ligga bara som prydnad?
I tallrikshyllan har jag försökt hålla liv i två pyttesmå S:t Paulia. Tyvärr har det projektet inte varit så lyckat. 
Nu tröttnade jag på att köpa nya, så det blev en ganska oförstörbar blomma där istället.
Kycklingen är bara så charmig!
Må så gott!

1 kommentar:

Viola sa...

Här är det oxå väldans lite som kommer fram...får ju nog utav påsk i butiken :) ha en fin dag, kram