söndag 1 april 2012

Trädgårdsmässa

Helgen har bjudit på ganska fint, men kallt, väder. 
Det har varit trädgårdsmässan "Din trädgård" här i stan denna helg. Självklart ville jag dit.
Det var en ganska liten mässa men jag hittade en del inspiration ändå.
Vindflöjlar, spaljéer och olika sätt att plantera. Jo, jag fick med mig lite idéer hem. Får se om jag kan göra något av dem i verkligheten.
Jag fyndade lite också:
Den härliga texten tänkte jag nog försöka hänga i vår fina "triumfbåge" här i trädgården.
Saxen verkar väldigt praktisk- särskilt när man ska plocka bort gamla vissna blommor, vår trädgård vimlar av rosor, så jag tror jag kommer använda den.
Nu känner jag mig ganska nöjd med dagen.
Ska fortsätta måla kära dotterns möbler, det är bara en månad tills hon har en egen bostad- självklart vill jag ju hjälpa till med möblerna!

Först ska jag ta mig en titt på alla trevliga bloggar som jag brukar kika in på. Tyvärr har jag fortfarande svårt att kommentera på vissa av bloggarna.

Må så gott!

Inga kommentarer: