söndag 17 juni 2012

Jag kan stolt meddela...

...att trappan nu är klar!
Det känns himelens bra, efter allt jobb vi lagt ner på den. 
Jag har försökt leta reda på en gammal bild på trappan (som vanligt har jag glömt att ta bild på trappan innan jag gick loss med hammare och pensel.
Som lite förklaring kan jag berätta att väggen som nu pryds av ett gammalt fönster var från början en spaljé.
Väggarna, som nu har pärlspont på sig, var prydda med glasfiberväv när vi flyttade in.
Och trappstegen hade en linoliummatta på stegen.
Vi valde att måla själva stegen i en ljust grå nyans och resten av trappan fick bli helt vit. Det är nu en ljus och trevlig trappa- i gammal stil.
Men det är en sak, som nästan alltid uppstår när man börjar greja med något i huset. 
Se på mattan i den övre hallen...
Självklart kliar det lite i fingrarna att få fixa även där, men det får nog vänta lite.
 Vädret denna helg har bjudit på både regn och sol. Det känns ganska bra att få vara inne och fixa ibland. Fick erbjudande av kära dottern att följa med och shoppa kläder i lördags- det är klart man hänger på!
Nu är det en arbetsvecka kvar, sen är det semester här!
Må så gott!

Inga kommentarer: