måndag 4 juni 2012

Tallinn

Då har jag varit ute på en liten resa- igen...
Vi åkte till Tallinn under en förlängd helg. Det var en vacker stad, som jag inte besökt förut. 
Vi tog en promenad i gamla stan och upp till utsiktsplatsen. Jag blev ganska imponerad över hur mycket av byggnaderna som var sparade i Gamla stan. Reskamraterna denna gång var mannen i mitt liv, min svägerska och svärmor. Vi hade en väldigt trevlig helg.
Hittade ett fantastiskt vackert stuprör. Tänk vilken ambition att utforma den som en stövel; det väcker många tankar och fantasin springer iväg.
Inne i ett varuhus hittade vi denna vackra skapelse.
Jag tror jag ska börja spara på pariserhjul från olika städer. Just detta fanns vid hamnen i Tallinn.
Härligt god mat åt vi varje dag, så man kan nästan kalla resan för en gourmetresa...
Tack Anette för denna fina resa!
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Hej! Visst är det kul att resa. I Tallin har jag aldrig varit, men det kanske blir någon gång. Det finns många smultronställen i världen.Nu får vi hoppas på bättre väder, eller hur?