lördag 9 juni 2012

Sommarblomster

Just nu är en härlig tid. Jag älskar färska blommor och kan man dessutom plocka in dem under en promenad är det nästan ännu bättre.
Nu har jag fyllt huset med lupiner, tjärblomster och hundkex.
Den fina terrinen jag hittade på loppis, för inte så länge sen, fick tjäna som vas- hoppas bara arrangemanget håller sig någon dag...
Lupiner är så fina men tyvärr är de lite skräpiga.
Det får vara värt det, det är ju lätt att byta ut dem mot nya fräscha.
Lite aklejor hittade jag i min egen trädgård. Det blir lite romantiska buketter med dessa fina blommor i.
Idag blev vi hembjudna till kära dottern, hennes första middagsbjudning. Tack så mycket för din fina middag, C!
Och i morgon väntas det besök här i stugan. Alltid trevligt när det kommer folk, tycker jag. Hoppas bara på lite värme, så vi kan sitta i vårt härliga uterum.
Ska nog passa på och kika runt bland alla fina bloggar nu.
Ha en fortsatt härlig helg!
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Åh... vad fina bilder och blommor. Jag får verkligen sommar feeling. Vi går verkligen en fin tid till mötes. Ha en fin helg! Kram från Bia.