onsdag 19 oktober 2011

Återbrukets lov

Då har det redan blivit onsdag, med risk att låta som min gamla mormor men jag tycker verkligen att tiden bara springer iväg. Jag vet inte riktigt var den tar vägen.
Hur som helst, onsdag är ju min lediga dag just nu, så jag tar gärna tillfället i akt och åker och kikar lite på loppisar då. Jag är verkligen glad att det finns loppisar. Kanske är jag lite beroende av att gå och strosa mellan hyllor av gamla saker. Alltid dyker det upp något som jag gillar, det är inte många gånger jag går därifrån utan något i handen. 
Hittade en ny loppis, som kanske stänger nu under vintermånaderna. Tur att jag kikade in just nu då. Hittade en underbar ram i metall. Vet inte om jag ska måla den eller låta den vara som den är ännu. Jag har ju en liten samling med vitmålade ramar...
Hängaren kommer passa fint i badrummet, tror jag.
Ramen var så fint dekorerad.
I helgen svängde vi också förbi en pytteloppis i Hälsingland, och även där gjorde jag några fynd. Bland annat denna fina kockumsform.
Får nog stå kvar här i köket tror jag.
Vi börjar äntligen få klart i pysselrummet nu. Har ju inte haft något direkt pysselrum sedan vi flyttade till vårt nya hus och det har jag verkligen saknat. Rummet börjar nu ta form och jag lovar att lägga upp lite bilder på det när det är klart.

1 kommentar:

Edtiaflicka sa...

Vad skönt med ledighet och loppis!!! E nyfiken hur det ser ut hos dig! Kanske du kan lägga ut lite helrumsbilder? :)

Kram Ida