lördag 22 oktober 2011

Vårt matrum

God kväll! Det har varit en ganska regnig och grå dag idag. Därför har jag passat på att måla och greja i pysselrummet. Tänkte nu ge er en liten inblick i vårt matrum. Vårat hus har en ganska öppen planlösning på nedre våningen, så det är som ett stort rum med små sidväggar som markerar var ett rum börjar och ett annat tar vid.
Här är fina kakelugnen och linneskåpet jag känner mig så stolt över. Min stora fundering är om vi ska måla golvet vitt eller inte här inne. Taket vill jag nog ha vitt ändå.
Något av det bästa i hela huset (om jag nu kan välja ut något) är denna äkta timmervägg, som förra ägaren har plockat fram! Den ger en genuin känsla åt rummet.
Sen måste jag ju lägga upp en bild på det fina olivträdet jag fick för några veckor sen. Det är så fint.
Ja, det var matrummet det.
Hoppas jag kan visa pysselrummet snart. Det går långsamt framåt ändå.
Ha en härlig lördaskväll.
Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Åhhh, vad fiiint!!
Jag tror att det skulle bli supersnyggt om ni målade golvet vitt ;)

Kram Ida

Camillas vita villa sa...

Såå fint du har. Får så mycket inspiration av din blogg.
Kram