onsdag 5 oktober 2011

En klocka i tiden

Vi köpte en ny klocka här om dagen. Var inne på butiken Nice i Marieberg. Och där var den; den var så perfekt för vår bokhylla.
När jag kom hem började jag inventera vårt klockbestånd. Jag insåg ganska direkt att tiden verkligen är viktig för oss, kanske ett ganska vanligt fenomen.
Vi hade redan flera klockor hemma.
I hallen hänger denna fina stationsklocka. Passar ju utmärkt i en hall där folk kommer och går.
I köket hänger denna romantiska klocka. Härlig att vila blicken på när man äter frukost.
"Matsalen" är utrustad med denna hemgjorda klocka.
Och i TV-rummet hamnade alltså denna fina klocka. Det är ju skönt att veta vad klockan är även på kvällen.
När jag började gå min klockjakt här hemma kom jag på att denna alltid finns på mitt nattduksbord när jag ska sova...
Det var nog de klockor jag fann hemma, förutom de digitala som finns lite varstans på ugnen och så vidare.
Denna onsdag verkar bjuda på underbart väder. Tänkte nog kika in på lite spännande bloggar innan jag ger mig ut i trädgården en liten sväng.
Må så gott!

2 kommentarer:

Hammarsbacken sa...

Vilken URsöt klocka. Och bokställ samtidigt. Praktiskt. Kram Sonja.

Viola sa...

Ser att det är fler än jag som är urgalna :) tror det finns en klocka i varje rum, ha en skön helg, kram