lördag 22 oktober 2011

Nya dörrtrycken?

Så har då helgen redan börjat. Gårdagskvällen blev riktigt trevlig som avslutades med lite sällskapsspel- Alfapet. Jag gillar verkligen när man umgås "på riktigt" och inte framför TV:n.
I går, innan vi åkte hem, var vi till byggvaruhuset och skulle köpa lister. Dessa ska jag ha i pysselrummet för att försöka göra garderobsdörrarna där lite finare, får väl se hur det blir. Jag passade på att leta lite efter nya dörrtrycken. I vårt hus kryllar det av olika typer av dörrtrycken. Det sitter gamla kvar sedan 50-60-talet, de förra ägarna har satt dit (ett ganska fint) och jag har köpt hem något själv också. Vet liksom inte riktigt vad som passar. Men nu... Jag hittade de jag verkligen tror på!
Efter lite googlande så tycker jag att jag fått belägg för att dessa skulle passa in i detta hus, som ändå är från sent 1800-tal.  Rådfrågade kära syster också, det känns alltid bra.
Jag hoppas på det bästa och känner mig ändå ganska nöjd.

Ha en härlig helg!
Må så gott!

1 kommentar:

hällkulla sa...

Hej!
Fint handtag du valt!
Det är inte helt rätt att välja handtag till dörrar! :)

Ha det gott!
Kram
Pi