söndag 23 oktober 2011

Filmen denna helg

Söndagen har  bjudit på underbart väder och jag har passat på att lasta in det sista av vår ved. Nu är det äntligen klart med det- så skönt!
Såg en film igår kväll som gick på TV 4 (tror jag) igår kväll. Det var en film som inte lämnade mig oberörd, och kanske inte så många andra heller kan jag tänka mig. Filmen hette Allt för min syster med bla. Cameron Diaz i en av huvudrollerna. Denna film var en riktig snyftarfilm men den hade även ett djup. Den lämnade mig med många funderingar och en känsla av att vilja ta reda på mer om vad som egentligen är tillåtet i den medicinska världen när det gäller donationer och annat.
(Bilden har jag lånat från sidan bio.nu)
Filmen fick mig att, om än mer, tänka på och vårda de relationer som är viktiga här i livet. Ibland behöver man liksom påminnas om allt bra man har omkring sig. Det blir på något sätt så självklart så man inte uppskattar det som man kanske borde.

Ha nu en underbar söndagkväll.
Må så gott!

1 kommentar:

Else´s Bod sa...

Tack för det tipset! den måste jag verkligen se!
Kram från mig!