söndag 30 oktober 2011

Rundtur bland våra dörrar

Jag har börjat fundera på dörrtrycken. I vårt hus finns det en uppsjö av olika trycken. Det är lite så att olika decennier finns representerade här.
Vi börjar rundvandringen i den stora samlingssalen som finns i huset. Där har dörrarna begåvats med en grön färg.
Vilket årtionde detta tillhör är jag inte säker på, men gissa kan man ju; min gissning hamnar på 50-talet.
I bostadsdelen är dörrarna bytta och det är nya trycken på dem.
Det här handtaget gillar jag.
Och visst gillar jag detta också. Det har jag själv valt, lite allmogeaktigt och ljust.
På övervåningen finns dessa trycken. Jag tror att de är från 70-talet. Här har man också lämnat dörrarna omålade, vilket jag vill ändra på så snart som möjligt.
Finns det någon som vet mer om dessa handdtag får ni gärna berätta.
Min tanke är att byta ut alla trycken till likadana i hela huset. De jag valt har jag skrivit om i ett tidigare inlägg.
Må så gott!

2 kommentarer:

Camillas vita villa sa...

Häftiga handtag. Att man kan se vilket vilken tidsperiod det är på ett litet handtag. Kram

Unknown sa...

Hu för den översta dörren, den var inte vacker...