måndag 18 april 2011

Gjutjärnskaminen

En härlig måndag med sol, ser det ut att bli. Kanske hinner man ut och fixa lite i trädgården idag, jag är ju ledig.
Nu är det inte längre tid för kaminer, det börjar ju bli vår och varmt. Men vi har nu äntligen fått vår kamin installerad i vår sal. Vi har längtat ända sedan vi flyttade in här i december, så det känns som en lång väntan. Därför ville jag ändå visa en bild på vår fina kamin. Det blev en med lite gammaldags utseende. Känner mig så nöjd så jag kunde inte låta bli att tända en brasa ändå.
Det som är kvar nu då är att försöka måla och göra fint i salen (just nu är väggen ingen skönhet direkt). Sen kan man njuta fullt ut.
Text som möter mig i trappan varje dag. Förra ägaren hade målat dit det och jag ändrade bara färg från rosa till lite grått.

Må så gott!

Inga kommentarer: