lördag 2 april 2011

Trädgårdsdags och vårblommor

Så har det äntligen blivit dags att fixa lite i trädgården. Det var ju riktigt varmt och härligt ute idag, trots att solen lyste med sin frånvaro...
Efter en tur in till badhuset och lite simning tog jag sedan itu med trädgården en stund- så härligt! Äntligen börjar jag se vad som finns i rabatter och gräsmattor. Vi passade på att sopa bort allt grus vi sandat med under vintern, man kan ju bli glad av mindre.
En födelsedag har vi också hunnit fira idag. Grattis Ellen!
Det är ju också dags att handla hem tulpaner. Det blir ju lite fint inne också när man får in lite vårblommor.
När jag kom hem från jobbet i fredags hade kära dottern fixat lite påskris. Nu är hon ju lite konstnärlig och det var inte som ett ris jag tänkt mig...Men det blev ju fint!
Har nog aldrig tänkt mig att man kan använda syréngrenar och plastpärlor till ett påskris, men varför inte?...
Hoppas ni haft en lika härlig lördag som jag.
Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Jag tycker att det var det snyggaste påskris jag har sett!! :)

Kram ida

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Vilket härligt påskris - innovativt! =0)
Kika gärna in hos mig, jag har en liten utlottning.
Ha en fin dag!

Kram Emma