söndag 10 april 2011

Nya projekt och trädgården

Detta har verkligen varit en härlig helg!

Idag har vi hunnit lite mer i trädgården. Lite krokus har vågat titta upp ur marken, i övrigt har vi inte så mycket liv i trädgården ännu. Vi har krattat löv i två dagar och nu är nog halva gräsmattan klar, det går sakta men säkert. Det ska ju vara avkoppling det där med trädgården, så vi krattar och grejar lite sen måste man ju sätta sig med en kopp kaffe och njuta.

Jag har äntligen lyckats få igång mitt projekt att bygga en hatthylla. Hur den ska se ut har jag vetat en längre tid, det har bara inte blivit av att göra den. I lördags satte jag igång och sågade och slipade och skruvade. Jag blev nästan klar. Det var bara en ska jag glömt- att mäta platsen där den planerades att hägas upp... Nåja, bättre sent än aldrig brukar jag resonera och mätte väggen i dag; den var 20 cm kortare än min hatthylla...

Det betyder mer jobb för käre mannen. Vi får helt enkelt bygga upp en vägg över den spaljé som finns i hallen. Kan därför inte visa några bilder ännu. Det blev så att säga lite mer runt detta med en hatthylla.

Vi har även hunnit iväg en tur till Tysslinge möbler, där fyndade jag bland annat en fin gammal koffert. Jag blir lika lycklig varje gång jag hittar något fint. Det fanns så mycket fint där.

Må så gott!

2 kommentarer:

Edtiaflicka sa...

Då måste jag dit och spana någon dag! :)

Kram Ida

Emmas vita drömmar ♥ sa...

Hihi, det är av misstagen man lär sig! ;0)
Ska bli roligt att se hatthyllan när den är klar, blir säkert jättefin (även i en kortare variant).
Ha en fin kväll!

Kram Emma