lördag 16 april 2011

Sekretären som färdig!

En alldeles underbar lördag ser det ut att bli. Nu är det dags att ordna med att få upp solfångarna på taket. Det blir mannens ansvar, jag är mest hantlangare. Under tiden blir det till att hjälpa dottern att flytta sina saker. Hon ska flytta hem igen en stund.  

Sekretären har nu blivit klar! Det var några dagar sen den blev färdig men bilderna kommer nu...
Jag hade länge funderingar om det verkligen var rätt att måla denna 50-60-tals sekretär i vitt. Tillslut bestämde jag mig för att det var rätt. Den hade börjat gå sönder i fanéren och var inte så fin längre.

Jag har verkligen fastnat för denna möbel. Den är liten och smidig. Tar "nästan ingen plats alls". Man fäller in skrivskivan och sen är den som en smal byrå; mycket praktiskt!
Nu känner jag att den faktiskt passar ganska bra in i inredningen rummet.
Rummet gjorde vi klart för någon månad sen så det är kul att kunna möblera upp det med fina möbler.
Jag fick byta knoppar och handtag eftersom de gamla hade ramlat bort på de små lådorna och jag ville ha handtag som var lika på stora och små lådor.

Må så gott!

2 kommentarer:

Gnistra i Norr sa...

Men åh vad fin!

Hoppas att du får en fin lördag.

//Jeanette

Edtiaflicka sa...

supersnyggt!! :)
Ha en skön lördag!

Kram Ida